رییس اتاق بازرگانی ایران: حوزه اقتصاد نیازمند نوعی انقلاب است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد نهاوندیان' عصر دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان لرستان، افزود: برای ایجاد این انقلاب، باید ساختارهای بخش اقتصادی كشور اصلاح شود تا مسیر رشد و شكوفایی حوزه اقتصاد هموار گردد.

وی با اشاره به اینكه ساختار سازی مناسب و اصلاح فضای كسب و كار مصداق كامل جهاد در شرایط امروز است، اظهار داشت: در شرایط كنونی راه مقابله با تحریم ها اعتماد به بخش خصوصی است و باید دولت به این مقوله توجه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب و دهه فجر، گفت: به طور قطع برگزاری این جشن یادآور شكافتن مسیری جدید در راستای حل مشكلات كشور است و باید با برنامه ریزی دقیق زمینه ای را فراهم كنیم كه نسل آینده مملكت به عملكرد ما افتخار كند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در ادامه با بیان اینكه باید نگاه ما در سیاست گذاری، تولید محور باشد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران بر این امر تاكید جدی دارد و برای تحقق آن تلاش می كند.

نهاوندیان با تاكید بر اینكه اصل تولید محوری باید ملاك همه كارها و تصمیم گیری ها باشد، افزود: ناهماهنگی در اتخاذ تصمیم یكی از مشكلات اساسی در كشور است كه باید برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به موضوع تحریم های اقتصادی علیه كشورمان، اظهار داشت: این مسئله سیاسی و تحمیلی است كه از حوزه سیاست به اقتصاد وارد شده است.

نهاوندیان با بیان اینكه برای مواجهه با این موضوع باید دیپلماسی فعالی داشته باشیم، گفت: تا زمانی كه تحریم وجود دارد از هرگونه فعالیتی در راستای كاهش عوارض آن در داخل كشور نباید فروگذار كنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به اینكه باید ردیف بودجه خاصی برای هزینه های ناشی از تحریم اختصاص یابد، اظهار داشت: باید یك ردیف برای كمك به واحدهای تولیدی كشور نیز لحاظ شود.

نهاوندیان با بیان اینكه وظیفه ما در اتاق بازرگانی ایران ایجاد فضای تعامل و همدلی است، افزود: برای رشد اقتصاد كشور تعامل سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه با اتاق بازرگانی ضروری است.

1625/7268/





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , سفر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: